SP mede initiatiefnemer van het regenboogakkoord in Vlissingen!

21 juni 2023

SP mede initiatiefnemer van het regenboogakkoord in Vlissingen!

Foto: SPVlissingen

SP, GroenLinks, PvdA en VVD nodigen iedereen uit om aanwezig te zijn bij het ondertekenen van het regenboogakkoord. De ondertekening zal plaatsvinden op donderdag 29 juni 2023 om 18:00 in het gemeentehuis van Vlissingen. Dit in de sfeervolle omgeving van de zaal: Windorgel in aanwezigheid van COC Zeeland.

Het regenboogakkoord, een baanbrekend initiatief op het gebied van inclusiviteit en gelijke rechten, is het resultaat van een unieke samenwerking tussen de politieke partijen GroenLinks, PvdA, SP en VVD. Dit akkoord is bedoeld om een krachtig signaal af te geven voor de bescherming en bevordering van de rechten van de LGBTIAQ+ gemeenschap.

Foto: SPVlissingen

Een signaal dat onze kernwaarden uitdraagt. Zolang suïcidaliteit onder deze gemeenschap vijf keer hoger is dan in de algemene volwassen bevolking, Met een aantal pogingen wat vier keer hoger ligt dan in de rest van de bevolking met name onder degenen die nog niet openlijk uitkomen voor hun identiteit en/of een religieuze achtergrond hebben.
Zolang zeven op de tien mensen te maken krijgen met discriminerend geweld, zowel fysiek als verbaal. Waar onder jongeren blijkt dat zelfs tussen de 40 en 80 procent wekelijks met agressie geconfronteerd wordt. Dan kunnen wij nog niet spreken van een gelijkwaardige, menswaardige en solidaire samenleving.
Met het ondertekenen van dit akkoord, zetten wij de eerste stap om te laten zien dat SP Vlissingen er met de andere partijen ook is voor onze LHBTIAQ+ inwoners.

De eerste stap van velen, want wij zullen de beloftes van dit akkoord actief uitdragen in ons handelen.