Bestuurslid, voormalig Raads- en Statenlid Sjaak Rijkse overleden

1 november 2023

Bestuurslid, voormalig Raads- en Statenlid Sjaak Rijkse overleden

Foto: Rouwkaart Sjaak

25 Oktober is onze gewaardeerde collega bestuurslid Sjaak Rijkse overleden. Wij hebben er als bestuur voor gekozen de communicatie over het overlijden bij zijn nabestaande te laten.Dit neemt niet weg dat wij als afdeling Vlissingen zeker stil willen staan bij het grote gemis.

Als bestuur zijn wij gisteren bij zijn afscheid geweest, een mooie ceremonie passend bij Sjaak. Eigenzinnig, warm en persoonlijk. Hier hebben wij zijn zoon Daniel de kaart gegeven die namens Jan Marijnissen is geschreven, nadat het bestuur Vlissingen bij SP landelijk heeft aangegeven hoe zorgelijk zijn situatie was. Deze kaart hebben wij helaas niet meer persoonlijk kunnen overhandigen. Wij hopen dat zijn zoon hier troost uit kan putten in deze verdietige periode.

Sjaak is zoals vele weten niet alleen als bestuurslid actief geweest voor de SP Vlissingen. Maar ook als Raadslid en als Statenlid voor de Provenciale Staten. Sjaak was een echte SP-er in hart en nieren. Om die reden heeft SP Zeeland Sjaak op 18 oktober de Zilveren Tomaat uitgereikt. Naast een betrokken SP-er die zich altijd heeft ingezet voor een solidaire, menswaardige en gelijkwaardige stad en provincie. Die tot aan zijn dood alle inspanningen van de fractie in de gemeente heeft gevolgd. Was hij een fijne hartelijke collega. We hebben een warm en oprecht mens verloren. Hij wordt gemist niet alleen als collega maar vooral als mens en vriend.

Sjaak zijn warmte en inzet zullen niet vergeten worden, hij zal voor altijd een onderdeel blijven van de afdeling en het bestuur. Om deze reden hebben wij als bestuur besloten dat Sjaak nog bestuurslid is en zal blijven In Memoriam.

Sjaak bedankt voor alles

Namens de Afdeling Vlissingen.

Het Bestuur