VERHOGING RIOOLHEFFING

5 oktober 2014

VERHOGING RIOOLHEFFING

U zult hier vast het e.e.a. over gehoord hebben. We leggen het uit.
Deze verhoging wordt gefaseerd ingevoerd, elk jaar komt er gedurende 4 jaar 25% van het oude bedrag bij. Dit betekent voor huurders (gebruikers) dat het volgend jaar € 62,50 wordt i.p.v. € 50,00. Voor eigenaren komt daar nog bij € 187,50 i.p.v. € 150,00. Dit geld mag wettelijk alleen voor het onderhoud en vernieuwing van het riool gebruikt worden. Het is nodig om niet weer te hoeven lenen of om noodzakelijk onderhoud naar de toekomst door te schuiven.

Verder is er in het verleden verkeerd op de verkeerde wijze geïnvesteerd. Het riool was versleten voordat het afgeschreven was. De lening was dus nog niet afgelost, maar het riool moest worden vervangen. En daar werd opnieuw voor geleend.
Ook is de ligging van het riool verkeerd. Vroeger werd via de Spuikom en het Haventje van Meijer afgewaterd. Nu moet dat via Abeele, de waterreiniging en vervolgens naar Ritthem. Hiervoor zijn veel pompen geplaatst. Met de nodige kosten.

Hebt u nog vragen, neem a.u.b. contact op.