Solidariteitsactie Arduin

26 oktober 2018

Solidariteitsactie Arduin

Foto: SP

Deze week nog kreeg de SP een mail van ouders die die de slechte omstandigheden op een Arduinlocatie al sinds februari aankaarten en daarover steeds nul op rekest krijgen. Donderdagmiddag 18 oktober stonden we voor de deur om het bestuur van Arduin toe te spreken en te vragen om verantwoordelijkheid voor de veiligheid en ontwikkeling van hun cliënten en personeel te nemen.

Foto: SP Middelburg

Niet de schuld geven aan de Zeeuwse arbeidsmarkt, maar zorgen dat je als zorginstelling een goede werkgever bent waar mensen graag blijven werken. Te veel medewerkers lopen op hun tandvlees. Zonder goede roosters, veel invalkrachten waardoor de cliënten grote onrust ervaren, cliënten die weglopen, de hele dag lopen te gillen of zich terugtrekken. Nu is het genoeg, ouders en personeel moeten gehoord worden. We zullen de vinger aan de pols houden en blijven terugkomen, net zo lang tot het goed gaat.

• 15 november gaan we dus weer naar Arduin. Om 17.00 uur staan we weer aan de Segeersingel 6 in Middelburg.

Doe mee en steun cliënten, ouders en personeel.

Hieronder de hele toespraak.