Officiële aftrap #SPindebuurt

4 juni 2017

Officiële aftrap #SPindebuurt

Foto: SP

Zaterdag 2 juni was het Super Zaterdag voor veel SP-afdelingen in het land: Samen voor een sociale vooruitgang. Dit was de dag waarop we onze buurtencampagne in gesprek met 1.000.000 officieel aftrapten waar dat hoort te gebeuren: in de buurten! Daar mobiliseren we gemeenschappen en betrekken we mensen dicht bij onze beweging.

We zullen het komende jaar met 1 miljoen mensen praten over het verbeteren van honderden buurten, bedrijven, zorginstellingen en scholen. Van een veilige straat tot goede betaalbare huizen. Van het Nationaal ZorgFonds zonder eigen risico tot sluiting van een onveilige kerncentrale. We hebben laten zien wat onze partij in petto heeft. En dit is nog maar het begin. Samen heroveren we terrein op het doorgeschoten individualisme. Samen boeken we overwinningen en zorgen we voor sociale vooruitgang. SP Vlissingen begon de aftrap in de Bloemenbuurt samen met de volgende actieve leden: Sjaak Rijkse, Lian Colijn, Olga Penraat, Christine Loubert en Del van der Linden.

Foto: SP Vlissingen

We hoorden ook hier dat er vanuit de Bloemenbuurt behoefte is aan een (vervolg)bijeenkomst. Die gaan we op zo kort mogelijke termijn organiseren. Verder nogal wat reacties op het onderhoud van de woningen door L'escaut en de nog steeds terugkerende overlast van hangjongeren. Het openbaar dealen en agressieve rijgedrag en de stank van de gracht.

Foto: SP Vlissingen

Gisteren lieten we zien wat onze partij in petto heeft voor Nederland. En dit is nog maar het begin. Met zoveel mogelijk partijgenoten. Dat doen we door onderzoek te doen en acties te organiseren.

De volgende keer ook de magie voelen en meedoen? Of samen met de SP jouw buurt verbeteren? Doe mee!