Goed bezochte informatieve avond met het MKB.

28 april 2016

Goed bezochte informatieve avond met het MKB.

Naar aanleiding van interviews en een enquête onder ondernemers in de binnenstad heeft de SP Vlissingen een avond over de problemen, maar vooral ook de mogelijkheden, georganiseerd.

Olga Penraat en Christine Loubert hielden een vlammend betoog over de uitkomsten, ondersteund door een mooie presentatie, met een biografietje van de uit Vlissingen afkomstige uitgever Van Oorschot.

Vervolgens heeft Marco Westland een zeer onderhoudend betoog gehouden over hoe het onder zijn leiding in Dordrecht tot een wederopstanding van de binnenstad is gekomen. Er ontstond een goede discussie tussen het publiek en Marco.

Foto: SP Vlissingen

Stapje voor stapje kan ook Vlissingen weer beter worden. Uitgaand van de sterke punten en de mindere punten om te verbeteren. Een goede lijn neerzetten, met z'n allen er achter gaan staan en het boven de politiek uittillen.

Als laatste kon de vertegenwoordiger van de VOC ( Vlissingse Ondernemers Centrale) de puntjes op de i zetten door te vertellen wat deze organisatie hierin kon betekenen. Zij hadden de laatste tijd het ijs kunnen breken en een betere dialoog met de gemeente op poten kunnen zetten als 1e stap om te komen tot een verlevendiging van de Vlissingse binnenstad.

Jammer was het dat alleen 2 andere politieke partijen tijd in hun strakke schema’s hadden gevonden om ook aanwezig te zijn. We hadden op dat moment dan al afspraken kunnen maken om tot vervolgstappen te komen.