Boze "toekomstige" ondernemer steelt handtekeningenlijsten.

1 december 2015

Boze "toekomstige" ondernemer steelt handtekeningenlijsten.

Foto: www,signatureonline.nl

Raadslid Petra Coret: “Maandagochtend werd ik door een supermarkt in Papegaaienburg gebeld met de mededeling dat er iemand de winkel binnen was gekomen en erg boos de handtekeningformulieren bij de kassa heeft weggegrist en een personeelslid in krachtige bewoordingen heeft duidelijk gemaakt dat hij het hier helemaal niet mee eens is”.

De supermarkt heeft toen logischerwijs besloten om de lijsten niet meer in hun winkel te laten invullen. De SP betreurt het dat mensen zich op deze manier laten gelden. We wensen de betrokken mensen veel sterkte toe en hebben de medewerkster een bloemetje gebracht.

Een aantal weken geleden is de SP Vlissingen gestart met een handtekeningenactie voor het behoud van de buurtsupers. Een aantal lokale supers denkt hier hetzelfde over en hebben toestemming gegeven dat de SP deze handtekeningenlijsten in hun winkel mochten achterlaten

Dit omdat een aantal ondernemers, makelaars en ontwikkelaars, het idee hebben om grote supermarkten naar het Baskensburgterrein te brengen in een soort foodplaza.

Er wordt geen uitbreiding maar eerder een krimp van het aantal inwoners van Vlissingen (en in een groter verband Walcheren) voorzien. Dus betekenen zulke plannen dat de supermarkten en daarmee andere voorzieningen op termijn uit de buurten (en dorpskernen) zullen verdwijnen. Dat vinden wij van de SP geen goede zaak. Er komen steeds meer mensen zonder vervoer en ook het openbaar vervoer wordt weg bezuinigd.

We gaan met nog meer vastberadenheid door met deze actie en laten ons niet uit het veld slaan. Dit is de reden dat wij via facebook ook likes op gaan halen.