ARMOEDE…..!

8 december 2010

ARMOEDE…..!

In tijden van crisis vallen de klappen vaak het eerst bij mensen die het toch al niet breed hebben. Zoals bij diegenen met een arbeidsbeperking, Wajongers, WSW’ers en WWB’ers.

Dit kabinet wil in plaats van banen te creëren, 30.000 banen in de sociale werkvoorziening schrappen en mensen die afhankelijk zijn van een WWB-uitkering, inkomen laten inleveren.
Dat dit volgens de SP niet kan, weet u waarschijnlijk al!
Toch wil deze regering ook dit keer weer die mensen aanpakken, onbegrijpelijk!

Dus tijd voor actie. Samen met andere SP-ers ben ik dan ook naar het ADZ en l’Eté gegaan. Onze vraag was of mensen, die daar werkzaam zijn een petitie wilden ondertekenen en/of mee wilden gaan naar Den Bosch naar een manifestatie.

De verhalen die tijdens de bustocht op me afkwamen waren zeer indrukwekkend.
De creativiteit en het doorzettingsvermogen van hoe mensen met hun handicap omgaan, maar ook de solidariteit die er heerste, echt super. Helaas kwamen er ook heftige verhalen, zoals: “wat als ik straks weer achter de geraniums beland (en ze dan zelfs niet meer kan betalen?”) Ook kreeg ik verhalen over hun werk bij l’Eté en het ADZ, vooral over zaken die beter zouden kunnen. Daarom is de SP ook een meldpunt begonnen. Op deze manier willen we, het mag uiteraard anoniem, een verbeterpuntenplan aan de directie aanbieden.

Lian Colijn