Persbericht schriftelijke vragen 18-07-2007

Persbericht: SP-fractie stelt vragen over "ontslag" thuiszorg

persbericht

Vlissingen 18-07-2007

SP-fractie stelt vragen over ‘ontslag’ thuiszorg

De SP-fractie in Vlissingen heeft vandaag schriftelijke vragen aan het college van burgemeester & wethouders gesteld. Aanleiding voor deze vragen is een bericht dat eerder vandaag door Omroep Zeeland en de PZC is verspreid. In dit bericht stelt de thuiszorg op Walcheren dat ‘De thuiszorg moet concurreren met andere zorgaanbieders en daardoor moet de dienstverlening goedkoper worden. Met als gevolg dat medewerkers met diploma's eruit moeten. Er vallen geen gedwongen ontslagen. De medewerkers krijgen een andere functie binnen de organisatie. De thuiszorg is bang dat door deze maatregel een verschraling van de zorg optreedt.’

De SP-fractie wil onder andere van het college weten of het weghalen van gekwalificeerde mensen tot een verschraling van de zorg leidt. SP-fractievoorzitter Trix de Roos-Consemulder: “Nu gebeurt ook op Walcheren wat sinds de invoering van de Wmo elders al in het land heeft plaatsgevonden: ontslagen bij thuiszorginstellingen en grote gevolgen voor de cliënten. De overheid trekt zich steeds verder uit de zorg terug met als gevolg dat medewerkers en cliënten het kind van de rekening worden. De schriftelijke vragen zijn bijgevoegd.

Meer informatie:
Trix de Roos-Consemulder