Geslaagde kosten-omlaag-avond in Goes

23 november 2022

Geslaagde kosten-omlaag-avond in Goes

Foto: SP

Maandagavond 21 november 2022 hadden we een goede discussieavond in het Hotel Terminus in Goes. Deze avond was onderdeel van de Kosten Omlaag-campagne van de SP.

Tweede Kamerlid Mahir Alkaya deelde zijn kennis en beantwoorde vele vragen uit het publiek.

Foto: Rob van Willigenburg

Wat kunnen we nou doen aan de stijgende kosten? Hoe komt het nou eigenlijk? Hoe kan het dat een Zweeds staatsbedrijf hier energie verkoopt? Hoe kan ik bezuinigen als mijn huis tocht? Hoe kunnen we onze energie nationaliseren? Kunnen de lonen niet met een bedrag omhoog in plaats van met een percentage? En nog veel meer.....

Foto: Rob van Willigenburg

Overal had hij een antwoord op. Het is geen makkelijk verhaal. Maar het kan echt anders! Het is een kwestie van politieke keuzes!

We kunnen energiebedrijven nationaliseren (zet hier uw handtekening), we kunnen grote bedrijven en rijken eerlijk belasting laten betalen, we kunnen de lonen laten stijgen, we kunnen de huur verlagen, we kunnen het Eigen Risico in de zorg afschaffen, we kunnen belasting op energie en voedsel verlagen of afschaffen, we kunnen samen strijden voor het verbeteren van onze woningen ..... we kunnen heel veel!

Foto: Rob van Willigenburg

Maar liefst 80% van de Nederlanders steunt het nationaliseren van de energie, die steun is in de Tweede Kamer niet terug te vinden. Dat toont aan dat partijen niet doen wat hun kiezers van hen verwachten ..... of roepen ze andere dingen dan hoe ze uiteindelijk stemmen?

Foto: Rob van Willigenburg

Statenlid Ger van Unen vertelde hoe het in Zeeland net even anders zit dan in de rest van Nederland en hoe de Zeeuwse SP in de Provinciale Staten opkomt voor alle inwoners van Zeeland. Hoe het zit met PZEM en met de Sloecentrale, die nu verkocht dreigt te worden aan een Tsjechisch commercieel bedrijf.

We bedanken via deze weg Mahir Alkaya, Ger van Unen en alle bezoekers voor een fantastische avond.