SP roept op tot solidariteitsactie Arduin.

11 oktober 2018

SP roept op tot solidariteitsactie Arduin.

SP ROEPT OP TOT SOLIDARITEITSACTIE ARDUIN

Veel inwoners maken zich zorgen over Arduin. Afgelopen jaren is veel personeel uitgeput geraakt omdat er niet genoeg collega's waren. De kwaliteit van de zorg voor de cliënten is daardoor op diverse locaties in het geding gekomen. Cliënten, ouders en personeel durven vaak niet te spreken.

Afgelopen zomer is er weinig verbeterd, personeel en ouders geven bij de politieke partijen aan dat er nog steeds problemen zijn met de roosters, communicatie, veiligheid en vervoer. Zij hebben een steun in de rug nodig. Via onze gemeenteraden hebben we eigenlijk niets te zeggen over Arduin omdat de zorg door de zorgverzekeraar wordt betaald en slechts 2% door de gemeente. Maar als inwoners kunnen wij wel onze stem laten horen.

Wij willen daarom een signaal geven aan de nieuwe directeur en de Raad van Toezicht dat ze goed voor het personeel moeten zorgen, zodat zij goed voor de kwetsbare cliënten kunnen zorgen. Wij gaan de bestuurders aanspreken op hun verantwoordelijkheid. Helpt u mee?

• Kom donderdag 18 oktober naar het kantoor van Arduin aan de Segeerssingel 6 in Middelburg.
  • We verzamelen om 16.45 uur.

Wij steunen de cliënten, ouders en het personeel van Arduin.

Wij willen dat:

• de manager ’zorg’ de zorg voor cliënten op 1 zet.
  • de Raad van Toezicht echt toezicht houdt op veilige woon- en werkomstandigheden.
  • het hele bestuur zorgt voor voldoende personeel en dit ook behoudt in plaats van uitput.

Het is tijd voor rechtvaardigheid!

Reacties