Berichtgeving PZC omtrent Admiraal de Ruyter Ziekenhuis tendentieus

30 juli 2012

Berichtgeving PZC omtrent Admiraal de Ruyter Ziekenhuis tendentieus

Het artikel ‘Alleen LPV voert nog ziekenhuisstrijd’ in de PZC van maandag 30 Juli jongstleden is tendentieus van aard, zegt gemeenteraadslid Sem Stroosnijder van de SP in Vlissingen. “Het artikel staat vol met foute aannames, daarnaast is er nooit sprake geweest van hoor en wederhoor.”
Eén van de fouten die Sem Stroosnijder het meest opvalt is de stelling dat de landelijke partijen niets van zich laten horen. “Dit is aantoonbaar onjuist, de SP heeft meerdere malen ook in de tweede kamer vragen gesteld over de fusie, het dreigend faillissement, de salarissen van de bestuurders en de opnamestop bij de verloskundige afdeling.”
Volgens Sem Stroosnijder is de nieuwbouw van het ADRZ geen uitgemaakte zaak. “Wij als SP zullen ons blijven verzetten tegen de onnodige sloop van het gebouw aan de koudekerkseweg. Maar het echte probleem is het uitkleden van de zorg in Vlissingen, een proces dat zich al jaren afspeelt.”
De SP betreurt het dat zij niet gevraagd zijn om een reactie. “Dhr. Kraan weet heel goed dat wij als SP een fel tegenstander zijn van de nieuwbouw plannen op de Mortiere, dat hij dit feit achter houdt wanneer hij geïnterviewd wordt voor de krant kan ik nog begrijpen. Maar dat de journaliste in kwestie niet even belt om te vragen hoe de vork in de steel zit, dat vind ik ronduit onprofessioneel.”