Extra editie van de Externe Nieuwsbrief van de St. Oosterscheldeziekenhuizen

Extra editie van de Externe Nieuwsbrief van de St. Oosterscheldeziekenhuizen

Raden van Bestuur treden terug
De heren Simons en Zomer treden terug per 1 april 2009

In goed gezamenlijk overleg hebben de Raden van Bestuur, de heren Simons en Zomer, en de Raden van Toezicht van Stichting Oosterscheldeziekenhuizen, Ziekenhuis Walcheren en ServiZZ besloten dat beiden per 1 april 2009 terugtreden als Raden van Bestuur van Ziekenhuis Walcheren en ServiZZ, respectievelijk Stichting Oosterscheldeziekenhuizen en ServiZZ.
ServiZZ is de stichting waarin de ondersteunende en facilitaire diensten van beide ziekenhuizen zijn ondergebracht.
Voor de heer Simons gold vanaf het begin van zijn vierjarig contract dat hij geen positie wilde bekleden in het op termijn voorziene fusiebestuur.
Zijn terugtreden vind nu plaats 1 maand voor afronding van zijn contractueel overeengekomen werkzaamheden.
De Raden van Toezicht zijn hem erkentelijk voor zijn bereidheid die maand eerder zijn werkzaamheden af te ronden.
Voor de heer Zomer gold een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur.
Voor zijn eventuele toetreding tot het fusiebestuur had de heer Zomer enkele voorwaarden gesteld, waaraan niet kon worden voldaan. De heer Zomer legt per 1 april zijn functie neer. Ook hem zijn de Raden van Toezicht erkentelijk voor zijn bereidheid hieraan volledige medewerking te verlenen.
Het vervroegd terugtreden van beide heren per 1 april beoogt behulpzaam te zijn bij het verder effectief uitvoeren van de voorliggende plannen.
De uitgangspunten van beleid blijven onder nieuwe bestuurders gehandhaafd.
Voor de dagelijkse zorg aan patiënten heeft dit besluit geen gevolgen.
De Raden van Toezicht zullen op de kortst mogelijke termijn voorzien in een tijdelijke invulling van de door het terugtreden van de heren Simons en Zomer ontstane vacatures. Tegelijkertijd zal de werving en selectie starten voor de definitieve personele invulling.

(Colofon: NieuwsBrief is de digitale nieuwsbrief van St. Oosterscheldeziekenhuizen en Ziekenhuis Walcheren. Wilt u reageren op één van de artikelen? Mail de redactie. Redactieadres: Oosterscheldeziekenhuizen, Ziekenhuis Walcheren, Afdeling Communicatie, nieuws@zzlnd.nl)