Blijft de intimidatie dan ook?

18 februari 2009

Blijft de intimidatie dan ook?

Een naam wil de Vlissingse verpleegkundige niet geven, vragen beantwoorden wil ze ook niet.

Wel wil de veertiger tussen ziekenhuishal en draaideur een vraag kwijt: "Als ze toch doorgaan met wat ze van plan waren, gaan de intimidaties dan ook door?"

Heel even was er een jubelstemming in Ziekenhuis Walcheren over het vertrek van de Raad van Bestuur. De ontnuchtering volgde al ras. "Nu zijn we wel van die mannen af, maar het probleem is niet weg", verzucht Sabine. "Als deze Raad van Toezicht een nieuwe directeur zoekt zitten we zo weer in dezelfde sores. Het is een kleine overwinning dat de twee heren zijn vertrokken. Maar het ingezette beleid was waar het om ging en daar zijn we geen meter mee opgeschoten", zegt Piet van Rooijen, een van de zeldzame mensen in Ziekenhuis Walcheren die van meet af aan met naam en toenaam kritiek levert. "We richten onze pijlen op de Raad van Toezicht. Die moet ook vertrekken."

In Goes zien veel medewerkers hun bestuurder Simons met lede ogen vertrekken. "De schreeuwlelijkerds hebben het voor elkaar", snuift een man in blauwe overall bij het 'rookbankje' voor het Goese ziekenhuis. "Schrijf maar op: een domme hetze", roept een witgejaste vrouw op de gang. "Ze kunnen de ziekenhuizen niet meer uit elkaar trekken. We doen al zoveel gezamenlijk?", zegt Annet, terwijl ze van achter een balie komt. ,,Nee, geen hele naam. Zo zijn de verhoudingen niet meer. Ik werk met Vlissingse collega's." Ze grimast. "Heel spijtig, heel erg triest. De Raden van Bestuur gaan niet weg om hun beleid maar om de partijdigheid van gemeenten op Walcheren, vakbonden. Er wordt maar naar één groep geluisterd. Dit is slecht voor de naam van de ziekenhuizen", stelt Wil Schipper, voorzitter van de ondernemingsraad van het Oosterscheldeziekenhuis.

Lees het hele artikel op: http://www.pzc.nl/regio/zeeland/4523505/Blijft-de-intimidatie-dan-ook.ece

(Bron: PZC - 17-02-2009)