Onvoldoende beantwoording door college van vragen SP fractie spandoek Dokkershaven

24 september 2006

Op 28 september heeft onze raadsfractie het antwoord (gedateerd 31-8-2006) van B&W ontvangen op onze vragen over het spandoek op de Timmerfabriek in de Dokkershaven.
Update: Inmiddels heeft de wethouder Verhage 28 september na lang aandringen van onze fractie mondeling geantwoord op de vraag over de kosten van het spandoek Dokkershaven. Deze bedragen 8000 euro. Onze overige vragen zijn nog niet beantwoord; wij wachten verdere beantwoording van het college af.

Geachte mevrouw de Roos-Consemulder,

In uw brief van 14 juli jl, met bovengenoemd kenmerk, wordt naar aanleiding van het aanbrengen van een billboard aan de Timmerfabriek een aantal vragen gesteld.

In reactie op deze vragen willen wij aangeven dat het project Dokkerhaven kan worden beschouwd als de belangrijkste investering van de komende jaren in de gemeente Vlissingen. Een investering die de sociaal-economische positie van de gemeente op allerlei fronten zal verbeteren. Deze visie en ambitie zijn neergelegd in het Masterplan Dokkershaven.

Deze investering doet de gemeente niet alleen. Marktpartijen zullen gevonden worden moeten worden om het gebied te ontwikkelen, nieuwe bewoners en ondernemers zullen geinteresseerd moeten raken om in het gebied te gaan wonen en werken en bezoekers zullen door de ontwikkelingen aangetrokken moeten worden om Vlissingen en Dokkershaven te bezoeken.

In het kader is een communicatie- en marketingstrategie voor Dokkershaven ontwikkeld om deze doelgroepen te bereiken en de visie en ambitie te communiceren. Het billboard op de Timmerfabriek is een onderdeel van deze communicatie- en marketingstrategie. In de communicatie- en marketingstrategie wordt het project aangeduid met Dokkershaven. Dit laat onverlet dat de nieuwe wijk met de realisatie van het eerste deelplan bekend kan worden als Scheldekwartier.

Hoogachtend,
burgemeester en wethouders van Vlissingen,
namens het college,
het hoofd van de afdeling maatschappelijke ontwikkeling

Omdat onze vragen met dit bovenstaande antwoord NIET beantwoord zijn, hebben wij voor de tweede keer onze vragen ingediend.

Schriftelijke vragen SP fractie t.a.v. spandoek Dokkershaven