SP Vlissingen ondersteunt actie Platform 'Red Mehdi'

2 januari 2006

SP Vlissingen ondersteunt actie Platform 'Red Mehdi'

Sinds vier weken terug is een Iraanse christelijke asielzoeker, Mehdi Hooshyar te Vlissingen, uit protest tegen zijn uitzetting in hongerstaking.

Hij heeft uit angst en frustratie zelfs zijn mond en oren dichtgenaaid. Zijn gezondheidssituatie is in gevaar. Hij heeft te kennen gegeven liever in Nederland dood te gaan dan in Iran, onder marteling.

Wij willen, kunnen en moeten zijn situatie veranderen. Mehdi heeft uw hulp nodig. Laat hem niet in Nederland dood gaan.

Het Platform 'Red Mehdi' uit de doodstraf gelooft in de democratische beginselen van Nederland.
Onderschrijft u Mehdi's visie (zie www.redmehdi.com) in zijn strijd tegen radicalisme en wilt u hem redden van de doodstraf, nodigt hij u uit om hem bij te staan.

Ook in de 2de kamer is dit ter sprake gekomen:
Beste fractievoorzitters,
Enige weken geleden heeft u Kamervragen gesteld aan minister Bot, inzake de veiligheid van de christenen in Iran. Tijdens die Kamervragen bleek dat het regime van Iran stelselmatig de fundamentele rechten van de religieuze
minderheden, o.a. de christenen, niet respecteert. Voorts tonen de autoriteiten in Iran geen enkel respect voor de internationale verdragen inzake de mensenrechten. De centrale vraag die alsnog onbeantwoord blijft, is wat wij voor deze groep medemensen in Iran en in ons land (Nederland) kunnen en moeten doen?

Internetsite "Red Mehdi"
Toespraak Trix de Roos-Consemulder voor Platform Red Mehdi