Oh, oh Den Haag

15 maart 2009

Oh, oh Den Haag

Donderdag 12 maart jl. was het dan zover, het zoveelste debat in de 2de kamer over “ons” ziekenhuis.

Actie Den Haag
Na veel onnodig gedoe over wie in welke bus, konden we dan eindelijk vertrekken, via Middelburg naar Den Haag. De sfeer zat er goed in want de verloskundigen hadden veel, heel veel bolussen meegenomen. Om ongeveer 12.45 uur kwamen we dan ook terecht in “een warm bed”, de SP stond namelijk al in de startblokken om ons van tomatensoep te voorzien! De manifestatie begon, helaas moest ik naar binnen om samen met andere raadsleden, de petitie aan de Kamercommissie aan te bieden. Het viel me hierbij erg op dat de diverse partijen, oprecht, naar de petitie luisterden.

Actie Den Haag
Om 15.30 begon dan eindelijk het debat over het ziekenhuis. Henk van Gerven (SP 2de kamerlid) nam als eerste het woord en dwong meteen minister Klink tot een duidelijke uitspraak. Het geen nog niet eenvoudig leek, kortom het gebruikelijke eromheen draaien, uiteindelijk kwam er dan toch zoiets als een gemompel tussen de regels door, dat hij eigenlijk vóór het behoud van een volwaardig ziekenhuis op Walcheren is.

Het was een lange dag, waaraan ik met gemengde gevoelens op terug kijk. De wil is er wel, maar eigenlijk had ik wat hardere uitspraken verwacht. Als ik Henk van Gerven dan mag citeren: “Waar een wil is, is een weg”.

Groeten,

Lian Colijn-Ventevogel